15 мультфільмів про доброчесність, які можна показати дітям
Квест «В
країні дорожніх знаків»
Тема: Правила безпеки підчас переходу вулиці
Мета: Ознайомити учнів
з місцями безпечного переходу проїжджої частини дороги, із дорожніми знаками,
закріпити і актуалізувати знання учнів про дорожній рух і правила безпечної
поведінки на вулицях; розвивати пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на
вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях.
Організаційний момент
. Доброго дня, діти! Усміхніться і починаємо наш захід. Сьогодні ми з вами не
просто будемо закріплювати правила переходу вулиці, а проведемо змагання. Я
пропоную вам об'єднатися в групи.
(Вчитель
роздає дітям картинки із зображенням водіїв і пішоходів). Учні обирають
капітана. Капітанам команд вчитель пропонує взяти картку. Капітан, який витягує
картку «пішоходи», його команда і має таку назву, який картку «водії» - його
команда - «Водії»
Розповідь вчителя
- Багато з вас ходять до школи самостійно, без дорослих, тому ви всі повинні
пам'ятати такі правила: шлях до школи вибирайте найбезпечніший, на якому менше
переходів через вулицю чи дорогу. Коли йдете вулицями міста, будьте обережними!
Не поспішайте! Йдіть тільки правим боком тротуару, чи узбіччям. Не виходьте на
проїзну частину вулиці чи дороги. Проходячи повз ворота, будьте особливо
обережні! З воріт може виїхати автомобіль. Переходь вулицю тільки по пішохідних
переходах. Перед тим, як переходити вулицю, подивіться ліворуч. Якщо проїзна
частина вільна - йдіть. Дійшовши до середини вулиці, зупиниться. Тепер
подивіться праворуч. Якщо проїзна частина вільна, продовжуйте перехід. Якщо
вулиця регулюється світлофором, обов'язково зверніть увагу на його кольори. Всі
ми є пішоходами, тому повинні знати правила переходу вулиці і дотримуватися цих
правил.
Представлення команд
У нас дві команди -
«Пішоходи» і «Водії». Ви будете змагатися між собою за право називатися «Кращим
знавцем Правил дорожнього руху». Команди, відрекомендуйтеся.
Командир команди «Пішоходи»:
- Команда, наш девіз!
Учні команди: Наша команда
знає багато! Кажуть про нас: «Гарні малята!»
Командир команди «Водії»: - Команда, наш девіз!
Учні команди:
Ми обіцяємо гарно змагатися, Будемо кращими називатися!
І станція «Дорожні знаки». Які ви знаєте
дорожні знаки
6. Залізничний переїзд
7. Рух на велоси
педах заборонено
8. Доріжка для
велосипедистів
9. Доріжка для пішоходів
10. Рух пішоходів
заборонено
II станція "Дорожній кросворд". Кросворд "Пішохід"
1. Дорожній знак, який попереджує про
обов'язкову зупинку. (Стоп).
2. Людина, яка
керує автотранспортом. (Водій).
3. Що встановлюють
перед переїздом через залізничну колію? (Шлагбаум).
4. Частина дороги,
призначена для руху пішоходів. (Тротуар).
5. Місце, де
перехрещуються дороги і вулиці. (Перехрестя).
6. Який чудовий гарний
дім, І вікна світяться у нім. Взуття із гуми носить він І головне, він п'є
бензин! (Автомобіль).
7. Ділянка
проїжджої частини, призначена для руху пішоходів через дорогу. (Перехід).
III станція
"Загадкова".
Відгадайте загадки.
1. Кінь залізний,
гумою підкований. (Автомобіль).
2. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб лежати
серед дороги? (Зебра).
3. Які острівці
розташовані не на воді, а на суходолі? (Острівці безпеки).
4. Підморгне
зеленим оком - ми йдемо, підморгне червоним оком — стоїмо. (Світлофор).
5. Мій рогатий кінь двоногий Добре знає всі
дороги. Як захочу - він стоїть, А скажу - то побіжить. (Велосипед)
IV станція "Юний інспектор
дорожнього руху".
1. Де повинні
ходити пішоходи? (По тротуару).
2. Що таке перехрестя? (Місце, де
перетинаються вулиці). 3. Що таке пішохідний перехід? (Місце, де пішоходи
можуть переходити вулицю).
4. Де пішоходи
можуть переходити вулицю? (У місцях, де є "зебра", дорожній знак
"Пішохідний перехід" або світлофор)
5. Як позначають пішохідні переходи на вулицях
міста? (Білою фарбою наносять широкі лінії, а також знаком "Пішохідний
перехід").
6. Які сигнали має світлофор? (Червоний,
жовтий, зелений).
7. Що означає
червоний сигнал світлофора? (Забороняє рух).
8. Що означає жовтий сигнал? (Потрібно
приготуватися переходити вулицю чи зупинитися посередині і чекати зеленого
сигналу).
9. Що означає зелений сигнал світлофора?
(Дозволяє рух).
10. Де можна
кататися на велосипеді? (На дитячому майданчику, у дворі).
11. Чому не можна
кататися на велосипеді по тротуару га проїжджій частині? (На тротуарі це
заважає пішоходам, а на проїжджій частині можна потрапити під машину).
12. Чому не можна виходити на вулицю та
гратися на дорозі? (Там їздить багато машин, можна потрапити під машину).
13. Чому не можна визирати
з вікна чи висовувати руки, коли їдете в автобус, тролейбусі або трамваї? (Це
дуже небезпечно, може зачепити машина, що проїжджає повз).
14. Що робить регулювальник? (Керує рухом на
перехресті).
V станція "КПП".
Тест
А. Як ви оцінюєте дії учнів, які перебігають вулицю?
1.Якщо
запізнюються в школу, то роблять правильно.
2.Це вияв
недисциплінованості, що може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди.
3.Це сміливі діти і діють вони правильно.
Тест Б. Як правильно переходити дорогу після
виходу з автобуса?
1. Обійти автобус
спереду.
2. Обійти автобус ззаду.
3. Пройти до пішохідного переходу, а в разі
його відсутності, зачекати, поки автобус та інший транспорт від'їдуть подалі.
Тест В. Скільки років
має виповнитися, щоб мати право їздити на велосипеді по вулицях і дорогах?
1. 10 років.
2. 14 років
3. 16 років.
Тест Г.
З якого боку повинні притримуватися пішоходи
під час руху по тротуарах і пішохідних переходах?
1. Правого.
2. Лівого.
VI станція
"Знайка".
Назвіть одним словом. 1. Прилад, що вказує на
відстань, яку проїхав автомобіль. (Лічильник).
2. Місце
знаходження водія в автомобілі. (Кабіна).
3. Рідина, яку
застосовують для роботи двигуна. (Бензин).
4. Частина дороги, призначена для руху
пішоходів. (Тротуар).
5. Основний
механізм автомобіля. (Двигун).
Вікторина "Чи знаєш ти правила дорожнього руху?”
1.Для чого існують
правила дорожнього руху?
2.Як треба переходити
регульоване та не регульоване перехрестя?
З.Чому небезпечно переходити дорогу біля
крутого повороту?
4.Розкажіть, як треба поводитися на вулиці,
якщо ви йдете в групі.
5.Чому не можна
відволікати водія під час руху автомобіля?
6.Які автомобілі обладнують сигналом типу
"сирена" із синім або червоним блимаючим маячком?
7.Навіщо потрібні дорожні знаки?
8.На які групи
діляться дорожні знаки?
9.Яку ферму мають попереджувальні знаки, про.
що вони повідомляють?
10. Де
встановлюють знак, на якому намальовані діти?
11. Про що повідомляють заборонні знаки?
12. З якого віку учням дозволяється їздити на
велосипеді по вулицях?
13. Де можна навчитися їздити на велосипеді?
14. Яким боком
вулиці чи дороги в нас рухається транспорт?
Відповіді.
1.Правила дорожнього руху існують для того,
щоб на вулицях не виникали аварійні ситуації, вони слугують для безпеки
пішоходів і водіїв. 2.Уважно подивитись на світлофор і переходити тільки на
зелене світло. Пересвідчитись, щоб поблизу не було машини, починаючи перехід,
подивитися ліворуч, а дійшовши до середини дороги, - праворуч.
3.Тому що з-за повороту може несподівано
виїхати автомобіль.
4.Треба
вишикуватись парами, дорослі обов'язково мають супроводжувати групу, в руках у
них мають бути червоні прапорці.
5.Водій постійно повинен стежити
за світлофором, дорожніми знаками й уважно дивитися на дорогу.
6.Пожежні машини, швидка допомога, міліцейські
машини.
7.Дорожні знаки допомагають регулювати й
організовувати рух пішоходів і машин.
8.Дорожні знаки
бувають попереджувальні, заборонні, наказові та інформаційно- вказівні.
9.Попереджувальні
знаки мають форму трикутника білого кольору з червоним обводом, вони
попереджають водіїв і пішоходів про можливу небезпеку. Цей знак встановлюють
біля шкіл, дитячих садків і оздоровчих таборів. Заборонні знаки забороняють
певні дії водіїв та пішоходів. На велосипеді вулицями дозволяється їздити
дітям, яким виповнилося 14 років.
Підведення підсумків
Мета: Ознайомити учнів з виникненням писемності; показати красу і багатство рідної мови, її різноманітні можливості, довести, що рідна мова — це духовна святиня, найбільший і найдорожчий наш скарб. Розвивати почуття національної гідності. Виховувати потребу зберігати, як святиню, все те, що пов’язує нас із рідною землею.
Ну що б, здавалося, слова...
Слова та голос - більш нічого
А серце б'ється, ожива,
Як їх почує...
Учитель. Не можна ходити на рідній землі, не зачаровуючись виплеканою народом у віках рідною мовою. Мова - надбання предків, наше багатство, державна перлина. «У кого рідна мова, в того й душа здорова» - каже народне прислів’я. Саме завдяки мові ми можемо порозумітися, переказати свої почуття, переживання. За допомогою мови ми бережемо свою історію, передаємо нащадкам неоціненні скарби минулого і сучасного. Українська мова, якою ми зараз розмовляємо, розвивалась протягом багатьох століть.
Ми з вами одержали у спадок сучасну українську літературну мову - багату, розвинену, гнучку.
.Процес становлення мови тривав довго. Пройшло немало часу до того, як люди здогадались зображувати певні події малюнками. Але інколи дуже важко було здогадатись суть і послідовність події, тому люди поступово додумались, щоб зображувати малюнком одне окреме слово. Зараз такі зображення називають піктограмами і широко використовують. Наприклад, піктограмами є дорожні знаки.
- Мудрим ніхто не родився, ... (а навчився)
- З книгою подружишся - ... (розуму наберешся)
- Дім без книги - ... (день без сонця)
- Знання – сонце, книга ... (вікно)
- Книгу читай – ... (розуму набирай)
- Ученому світ, а ... (невченому – тьма)
- Наука в ліс не веде, а .... ( з лісу виводить)
- Хто багато читає, ... (той багато знає)
- Книга вчить,.. ( як на світі жить.)
1. ЇЖАЧОК
Ходить лісом їжачок,
В нього шубка з... (ниток, дроту, колючок) 2. ЩО ЇЙ СНИТЬСЯ?
Вночі їй завжди півник сниться.
Вона не курка, а... (гуска, ворона, лисиця) 3. НА ПРОГУЛЯНКУ
У неділю на Хрещатик
Квочка вивела... (голубів, курчаток, вівців) 4. ХТО ТАКА?
Великі очі й голова.
Не Колобок це, а... (слон, сова, коза) 5. РИБАЛКА
Ярослав на камінь сів,
Ловить в річці... (щук, карасів, мух) 6. РОЗУМНИЦЯ
Має Галя добру звичку
Класти книги на... (вікно, підлогу, поличку) 7. МАЙСТЕР
Меблі, двері й чобіток
Ремонтує... (голка, ложка, молоток) 8. ЛІСОВЕ ТАКСІ
По дорозі жук повзе,
На спині листок... (фарбує, малює, везе) 9. А ЯК У НИХ
Є ім’я у мене і в сестрички,
А щеня і котик мають... (рибу, клички, назву) 10. НОВИЙ ГЕРОЙ
Їжак згорнувся у клубок.
– Я, – каже, – не їжак, а... (пиріжок, булочка, Колобок)
2. Назвіть головного героя казки „Ріпка”
3. Назвіть першу дитину-силача, яка поборола змія. (Котигорошко)
4. Яку операція зробив дід в казці „Солом”яний бичок” ? (бартер)
5. Скільки пролежали гроші Буратіно на „Полі чудес” (Ніскільки)
6. Що означає слово „Мауглі” (жабеня)
7. Назвіть основну геометричну фігуру казки „Колобок”
8. Назвіть нареченого Мухи-Цокотухи (Комар)
9. Назвіть причину раптової зміни Кая в казці „Снігова Королева” (Попав осколок дзеркала в око
10. Назвіть головного героя Сонячного міста, який нічого не знав. (Незнайко)
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? ( Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня ?
( Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? ( Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? ( Рак)
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? ( Ох)
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза?
(Червоні чоботи)
14) У якій казці битий небиту віз?
( Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити,
нагодувати і спати покласти? ( Кобилячій голові) 16). Хто з казкових героїв отримав в подарунок частину свого тіла? (Ослик Іа)
17) . Назвіть предмет у якому помістилося багато казкових героїв. (Рукавичка)
Умій слухати вчителя.
В їдальні поступайся місцем малюкам.
Дотримуйся правил поведінки та порядку у навчальних кабінетах, де проходять уроки, поважаючи тим самим працю своїх товаришів і працівників школи.
Не забувай говорити слова вітання кожному, що знаходиться у школі, пам'ятаючи, що школа - для учня, учень в ній - хазяїн, а хазяїн має бути привітним. Не забувай говорити слова вітання кожному, що знаходиться у школі, пам'ятаючи, що школа - для учня, учень в ній - хазяїн, а хазяїн має бути привітним.
Юнаки повинні поводитися по відношенню до дівчат як істинні
джентльмени.
Правила толерантного спілкування :
Будь гуманним і милосердним.
Не ображай свого співрозмовника.
Виступ на МО
Немає коментарів:
Дописати коментар